KS/NSDM-konferansen Primærhelsetjeneste på norsk viste fram primærhelsetjenesten fra mange ulike perspektiver og posisjoner. Det var bred enighet om noen grunnleggende elementer:

  • primærhelsetjenesten er viktig og må (fortsatt) legges til grunn for en bærekraftig helsetjeneste
  • kommunene har viktig erfaring og kompetanse
  • stor variasjon er hovedsakelig en styrke, ikke en svakhet
  • primærhelsetjenesten i kommunene er koblet til kommunenes øvrige oppgaver, noe som er essensielt og ganske særegent i en internasjonal sammenheng

Du kan lese hele rapporten her: Primærhelsetjeneste på norsk – rapport

Bildepresentasjonene finner du her:

NSDM
Personvernoversikt

Dette nettstedet bruker infokapsler slik at vi kan gi deg den best mulige brukeropplevelsen. Infokapsler lagres i nettlesren din og utfører funksjoner som å gjenkjenne deg når du returnerer til nettstedet vårt og hjelper oss forstå hvilke deler av nettstedet du finner interessant og nyttig.